Prima Evadare, 2024

Data concursului va fi anunțată în curând Bicicleta MTB Bucuresti, județul Bucuresti Child friendly
Revendică evenimentul

Despre eveniment

Se fac 15 ani de la prima ediție de Prima Evadare iar ediția de anul acesta o să aibă loc pe 21 mai.
S-au deschis deja înscrierile și lucrăm la noutățile pentru acest an. O să vă ținem la curent și important e sa vă pregătiți sufletește și trupește adică sa începeți, la un moment dat, antrenamentele. O să vă ajutăm și noi cu unele ieșiri, ca de obicei.
Pentru cei care s-au înscris în 2020 taxa achitata este valabilă. Pentru fidelitate și încrederea acordată nu e nevoie de achitarea diferenței ❤️.
Prima Evadare este un concurs prietenos de ciclism cross country care își propune să deschidă sezonul maratoanelor MTB într-o versiune ușoară, fără diferențe de nivel. De câţiva ani a devenit maratonul de ciclism cu cel mai mare număr de participanţi si cel mai bine organizat din estul Europei.

Concursul se desfășoară între București și Snagov prin păduri și drumuri de țară pe o distanță de 55 de km.

Maratonul este accesibil aproape pentru oricine, dar se recomandă antrenament înainte – cel puțin 3 ieșiri mai lungi pe teren accidentat (drumuri forestiere, poteci…). De asemenea, se recomandă o mai mare grijă în hidratare, alimentație și echiparea minimă pentru orice ciclist .

Traseul este marcat pe toată distanța, are 3 zone de alimentare, 12 puncte de control, o zonă de start și alta de finish, este asistat de poliție și salvare, patrulat de oficialii competiției, echipe de fotografi și cameramani.

Traseul este curăţat şi remarcat tot timpul anului ca să poată fi folosit pentru antrenament şi excursii.

Nu în ultimul rând evenimentul are şi o componentă eco. Împreună cu primăriile şi voluntarii se curată pe cât posibil deşeurile din pădurile parcurse.

Concursul este organizat de Clubul NoMad Multisport.

Program

In curand...

Curse

MTB

54.0 km
Traseul de baza ramane acelasi asa cum este prezentat in harta de mai jos, cu variantele lui. In paralel pregatim si alte variante atat pentru concurs cat si pentru reteaua de trasee Nomad-Trails.
In acest moment este mai usor practicabila partea a doua a traseului incepand de la Dimieni pe varianta de langa calea fereata (vedeti optiunile in pagina Nomad-Trails).
In prima parte a traseului trebuie trecuta centura si mai avem de pietruit, si de strans deseuri in Otopeni si Tunari. In schimb tocmai am terminat de curatat fortul si mai sunt doar mici ajustari (de refacut podul si marit potecile)
Pe varianta clasica, adica dupa aeroport pe camp, ne intersectam cu centura noua a capitalei si acolo avem toata sustinerea Ministerului Transporturilor si a constructorului pentru o traversare si amenajare corespunzatoare în cazul in care folosim aceasta variantă.
Avem discutii cu autoritatile pentru curatarea si amenajarea zonei Tunari si Otopeni. Dupa Dimieni si dupa Palatul Ghica traseul e superb si are mici modificari care pot fi urmate cu usurinta pana la Snagov.

Video de prezentare

{}

Galerie foto

Review-uri de la participanți

Nu mi-a placut partea finala de traseul Si nu ma refer la noroi ci la modul cum au gestionat situatia, abandonand practic concuresntii din plutonul final.
De asemenea comunicarea post eveniment a fost defectuaoasa. Nu au acceptat feedback
In rest evenimentulk este unul foarte frumos la care merita sa participi
Pacat ca detalii minore ”reusesc” sa stricte munca grea din spatele organizarii.
43 km din traseu au fost exceptionali si ii felicit
Am scris mai multe aici: http://smartcasual.ro/noroi-ciclabil-prima-evadare-2019/
costea sorin
2019-05-28 05:09:02
Participant la cursa: MTB
Superba cursa din tote punctele de vedere Mai puțin bere de la finish 10 lei 330 ml dar cu un amic sarezolcat și asta fericitari.
Ne vedem în 20 20
ionescu valentin
2019-05-23 12:29:55
Participant la cursa: MTB
Transportul înapoi slab organizat, spălătoria un eșec, doar primi 43 de km au fost bunicei, dar trebuia evitat ultima parte, puncte de hidratare foarte putine pe aceea caldura.
Paste nu a apucat toată lumea, au trebuit sa stea la coada la spălat .
Sunt multe de spus.
Măcar dădeau medalie la fel tuturor, pentru așa organizare ciclabila🤪
Bineînțeles premiile au fost numai elite, nu pe aceia se bazează prima evadare, părerea mea este ca trebuiau sa fie ultimi la start, atunci sa fi văzut cum ajungeau in frunte, poate era și mai fun, poate aveam toți poze din elicopter când o căutau pe Rita sau pe Molnár.
Alexandru Zinca
2019-05-22 19:15:04
Participant la cursa: MTB
Toată lumea vb de ultimii km, eu zic de ceilalti km, superbi, pe ici pe colo mai mergeau aranjați dar au fost super. Recomand implicarea autorităților mai mult pt a se "investi" mai mult în cursul anului ca la ora concursului sa se prezinte OK TOT traseul. Putin noroi nu strica dar în nici un caz lipici, căci asta am găsit la final.
Ne vedem la anul
Nickulae Sima
2019-05-21 11:28:21
5 stele daca as fi evaluat la km43
Dupa ultimii 7Km 1 stea e mult prea mult.
George D
2019-05-21 11:20:29
Participant la cursa: MTB
Un concurs de MOUNTAIN BIKE organizat impecabil la Câmpie în condiții meteo nefavorabile .
Secțiunea de noroi a fost challenging dar ciclabilă !
Am participat la toate edițiile Prima Evadare și am văzut o atenție crescută de la an la an , pentru a facilita acest sport către o mulțime cât mai mare de concurenți .

Atenție : este un concurs de mountain bike ! Nu sosea , nu plimbare in parc . Ca orice concurs , îl termina cei cu psihic puternic . Tot ei învață cel mai mult dintr-o astfel de experiență.
Adrian Bobocea
2019-05-21 10:33:45
Participant la cursa: MTB
O cursa ce putea sa fie frumoasa s-a terminat intr-o mare de noroi impracticabil pentru toti cei ramasi in spate. Persoane plangand de deznadejde, deshidrate si rezemate de copaci, copii ce si-au aruncat bicicleta in noroi , totul pentru ca organizatorii au mintit pentru ultimii kilometrii ce nu era practicabili pt amatori. In plus puncte de hidratare au fost putine pt cele 28 de grade si nu a existat p verificare a echiparii tehnice minimale a participantilor (cum poti sa lasi in cursa persoane cu pneuri de sosea ?) stiind ce este la final.
Gabriel Ciucu
2019-05-21 09:33:16
Participant la cursa: MTB
Notele astea sunt din cauza ultimilor km, a trebuit sa mergem pe langa bicileta...
George Constantin
2019-05-21 08:10:26
Participant la cursa: MTB
Provocator ! A fost o cursa pe cinste ! Prima Evadare fara noroi, nu are farmec ! Am fost acum mai multi ani la acest concurs si traseul a fost mult mai dificil ( daca nu ma insel, pe atunci nici nu era conceptul de traseu in caz de vreme nefavorabila ). Am participat si anul trecut cand a fost uscat . Anul asta am inteles mai bine ce inseamna cauciucuri adecvate . Am reusit sa-mi cumpar un set nou cu o saptamana inainte de concurs si DA , pot spune ca se cunoaste ! Din fericire am reusit sa parcurg ultimii 7 km pe bicicleta .Dupa finish , mi-am curatat cat de cat bicla , m-am spalat putin in lac , am halit pastele , m-am hidratat corespunzator si inapoi pe bicla ! M-am intors usurel acasa in Bucuresti ! Da , a fost greu, a fost cu de toate , dar sa nu uitam ca a fost un concurs , nu o plimbare de duminica !
Cristian Crangasu-Brencea
2019-05-21 07:48:26
Participant la cursa: MTB
Ultimii 7 kilometri au fost aproape imposibili pentru cei din urma.
Rares Crinta
2019-05-21 07:25:54
+ atmosfera
+ primii 43 km de traseu
+ suportul Velo Service de la Ghica
--- ultimii 5 km de padure
--- comunicarea dezastruoasa cu privire la starea traseului
--- lipsa totala de respect fata de cei din spate
Alexandru George Duduman
2019-05-21 07:05:52
Participant la cursa: MTB
Cei 7 km de noroi și bătaia de joc cu transportul înapoi la start au șters amintirile plăcute din primii 43 km. Am așteptat 2 ore în parcare. Numai asta nu ne mai lipsea după oboseala acumulată. Au venit 2 camioane mici în care nu au încăput nici jumate din biciclete. Restul ne-am înghesuit în autobuzele de la ratb cu tot cu biciclete.
Dobre Jolán
2019-05-21 04:57:24
Participant la cursa: MTB
Foarte ok traseul, apreciem că ați pietruit km întregi din traseu care altfel nu ar fi fost ciclabili. O mare îmbunătățire fata de anii precedenți. Într-adevăr ultimii km au fost mai tehnici din cauza noroiului, posibil pentru cei din urmă sa fie mai dificila această secțiune dar așa enla MTB, trebuie sa fie și greu că sa fie frumos. Cele mai bune paste la finish! data viitoare poate ne asigurați și niște apă să ne spălăm.. apa care să curgă nu sa picure .
Razvan Tincu
2019-05-21 04:25:51
Participant la cursa: MTB
Organizarea era mult mai favorabil pentru grupul de elite (cele 100 de participanti).

Pentru restul de 2K oameni mai aleas ultima proportie de 7 km era bataie de joc, ma mir dece nu au fost fotografi acolo? Pentru ca si pe langa sau cu bicicleta pe spate ne am chinuit vreo ora.

Era orice numai teren de "organizat" sau "amenajat" pentru orice fel de bicicleta.

Bafta
Bendegúz Udvari
2019-05-20 10:27:12
Participant la cursa: MTB
INFECTA abordarea organizatorilor pentru participantii "family"
ceea ce a inceput frumos si incitant, s-a sfarsit dezastruos pe ultimii km!!!
ai pretentia sa ai mii participanti, dar ii tratezi cu c...!!! nu toata lumea care plateste acest concurs face parte din categoria elitistilor! grosul banilor incasati este de cei cu pregatire medie sau chiar sub!
ma asteptam din partea unui "prieten" dintre organizatori sa ma avertizeze cu privire la dificultatea ultimilor km, dar am ramas dezamagit!! s-ar fi putut anunta oficial "deviati copiii pe traseu alternativ / asfalt / drum pietruit de la km 42!!" ca organizator ai posibilitatea sa spargi in variante traseul: "pentru copii 55km" / "pentru elitisti"
am o lista intreaga de sugestii pentru organizatori impreuna cu un numar similar de injurii la adresa acestora. sunt deschis discutiilor daca au puterea sa ma dea ochii cu mine!
sa vii cu un copil la acesta cursa si sa il TARASTI prin namolul cleios de 30 cm este o bataie de joc crunta!
am venit sa ne distram, dar am plecat plangand
multa M...!!!
Bogdan Gmn
2019-05-20 09:03:59
Participant la cursa: MTB
Daca mergeam în coate ultimii 5 km am fi ajuns mai repede la finish. Rușine pentru cum nu ați amenajat deloc ultima parte. Ne-am nămolit bicicletele până la momentul in care nu mi se mai învârteau rotile. Nici vorbă să stai pe ele, am făcut 3km de pushbike in vreo 3 ore. Ultima data la acest eveniment din cauza acestei bătăi de joc.
Ioana Cristina Boilă
2019-05-20 08:55:32
Participant la cursa: MTB
3 km din ultimi 7 km de parcurs a fost traseu de namol. Nu se putea merge pe bicicleta.
gabriel manea
2019-05-20 06:55:53
Bataie de joc.
Marius Claudiu
2019-05-20 02:22:39
Participant la cursa: MTB
Cursa superba, solicitanta si peisaje misto. Pacat de ultimii 8 km prin care s-a dat cu bicicleta in namol. Avand in vedere ca e o cursa cu circuit deschis as fi trebui sa se tina cont si de "prostii" din spate care au gasit un namol tavalit. Hai sa luam niste variante alternative data viitoare...sau punem mana de la mana si sa petruim acea bucata!